Sök
0
Kundvagn

Leverans & Frakt

Vi använder oss av DHL Service Point, Postnord och Schenker. Vilket det blir avgörs av försändelsens vikt och storlek. Leverans sker normalt inom 2-5 arbetsdagar. 

Skulle leveransen av någon anledning bli försenad blir du kontaktad via mail för godkännande av ny leveranstid. Om du inte godkänner den föreslagna tiden har du som kund rätt att häva ditt köp. 

Det är du som köpare som har ansvar för att alla uppgifter stämmer. Lås om villkor vid felaktig adress nedan.
Om det är skada på paketet eller brevet när du mottager det MÅSTE detta anmälas direkt. Om innehållet skulle vara skadat så meddelar du detta till utlämningsstället eller direkt till transportören. Du måste få en bekräftelse av transportören på att du mottagit ett skadat gods. Spara alltid denna bekräftelse. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om ditt paket är skadat, dock senast inom en vecka från du mottagit försändelsen. Skicka ett mail till info@organicbaby.se med bifogade foton så hjälper vi dig.

Frakt 

Vi använder oss normalt av Postnord som transportör. Vi förbehåller oss rätten att skicka din beställning med vanligt brevporto vid lågt ordervärde. Vi använder oss av miljövänligt emballage så långt det är möjligt.

Vi baserar fraktpriset på vikt och storlek samt leveranssätt. Beställning med varuvärde för 500 kr eller mer, levereras fraktfritt inom Sverige till privatpersoner. Vid ett ordervärde under 500 kr betalar köparen fraktkostnaden på 49 kr inom Sverige med Postnord. Vid beställning av större paket som till exempel Storkboxen Grand utnyttjar vi Schenker. Samma villkor för fraktkostnad gäller vid denna typ av frakt. Priserna syns i kassan.

Om en leverans skulle bli försenad med anledning av något utom vår kontroll är det lättast att ta kontakt med fraktbolaget. Organic Baby har inget ersättningsansvar till kunden för den eventuella skada som transportförseningen åstadkommit.

När varan är på väg från Organic Baby till dig som kund ansvarar Organic Baby tillsammans med vald transportör för transportrisken. Dvs. Organic Baby tillsammans med transportören är ansvariga om varan skadas eller kommer bort. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

Ej uthämtade paket, förlängd liggtid samt förändrat utlämningsställe eller mottagarnamn

Varor skickade till privatperson finns kvar på utlämningsstället i 14 dagar. Om liggetiden för paketet måste förlängas hos ombudet tas en avgift ut av Postnord, vilket debiteras mottagaren, för närvarande 250 kr. Beställt paket som inte uthämtas inom angiven tidsram, returneras automatiskt till Organic Baby. För fraktbolaget uppkommer faktiska kostnader i samband med detta (returfrakt, expeditions- och hanteringsavgifter) vilket debiteras dig som kund. Dessa kostnader uppgår för närvarande till 250 kr. Samma kostnad (250 kr) tas även ut av fraktbolaget om kunden måste byta mottagarnamn, byta adress eller ändra utlämningsställe på sitt paket, vilket debiteras mottagaren. En avgift per nödvändig ändring tillkommer.